Allah Kuran da, Resulnn bizler iin rnek olduunu syler. Bizlerinde bir Mslman olarak, ayn zellikleri tamamz tavsiyesinde bulunur. SZCE ALLAH, RESULN BZLERE RNEK GSTERMEKLE, NEY KAST EDYOR OLABLR? nk gnmz slam inancnda, Allah n bu tavsiyesine yle bir anlam yklyorlar ve bakn Peygamberimizin bizlere rnek oluu, onun snneti yani hadislerini hayata geirmektir eklinde anlatlyor. Dini KURAN VE SNNET ile yaamalyz, yoksa Kuran anlalmaz bolukta kalr inancn savunuyorlar. Sizce Allah Ahzab suresi 21. ayetinde bizlere, Resulnn hangi zelliini rnek gsteriyor olabilir?


Ahzab 21: Andolsun, ALLAHIN RESULNDE sizin iin; Allaha ve ahiret gnne kavumay uman, Allah ok zikreden kimseler iin GZEL BR RNEK VARDIR. (Diyanet meali)


nce unu sylemek isterim. ALLAH IN RESULNN RNEK OLUU, ONUN HAYATA BAKII, NSANLARA KARI DAVRANII VE DORULARI ARAYI EKL LE ALLAH BZLERE RESULN RNEK GSTERYOR. Yoksa brakt sakal, giydii elbise ya da sevdii yemekler bizlere rnek gsterilmiyor. Ayrca Allah n Resul, Allah ayetleri aklamam ya da detaylandrmam da, Resul ayetleri detaylandrp yaanr hale getiriyor deildir. Bunu sylemek ve dnmek, Allah n kitabna dinine yaplacak en byk saygszlktr. Allah hi kimseye muhta olmayalm diye, ayetleri nice rneklerle akladk, detaylandrdk kolaylatrdk, Kuran aklamak bizim grevimiz diyorsa Kuran da, ltfen bunun aksini syleyenlere itibar etmeyelim, Allah a ve kitabna irk koanlardan oluruz. ALLAH IN RESULNN BZLERE RNEK OLUUNU LTFEN DORU ANLAYALIM, YOKSA EYTANLAMI NSANLARIN TUZAINA DERZ.


Bu durumda Allah, bizlere Resulnn rnek oluu konusunda, Kuran dan nasl bilgiler veriyor, gelin ona bakalm. Resuln rnek oluunu eer Kuran dan deil de rivayetlerden anlamaya renmeye alrsak, manmzn daha banda, yanl bir yol izlemi oluruz. rendiimiz bilgilerin doruluundan da asla emin olamayz. nk bizler Allah n Resulnn nasl bir hayat yaadna ahit olamadk, onun iinde onun bizler iin rnek oluunu doru anlamak istiyorsak, bu rneklii mutlaka Kuran dan renmeliyiz. nce unu hatrlatma isterim. ALLAH YLE BR RESUL SEM OLMALI K KENDSNE, KURAN DA EMRETTKLERN, HAYATINA GEREN VE BZZAT YAAYAN BRS OLMALI.


Allah kitap Ehlinin yapt yanllar anlamalar iin nce, deki kullarma diyerek kendisinin bizler gibi bir insan olduunu, bizlerden hibir fark olmadn birok ayette zellikle tebli ediyor. Demek ki Allah n Resul bizler gibi bir insan. Resulnn en nemli zelliinden bahsederken, kalem suresi 4. ayetinde bakn ne diyor. SEN ELBETTE YCE BR AHLAK ZERESN. (Kalem 4) Demek ki bizler iin Allah n Resulnde en nemli rneklik, gzel bir ahlak zerinde olmas. Bizler sizce bu rnekliin den istifade ediyor ve iyi ahlak sahibi olmaya alyor muyuz? Yoksa hepsi szde kalyor, nefsimize yenik mi dyoruz? Yine Allah n Resulnn ok nemli rnekliin den, bakn Allah nasl bahsediyor.


Andolsun size kendinizden yle bir Resul gelmitir ki, SZN SIKINTIYA URAMANIZ ONA OK AIR GELR. O, SZE OK DKNDR; MMNLERE KARI OK EFKATLDR, MERHAMETLDR. (Tevbe 128)


te Allah n Resulnn, bizler iin ok nemli rnek oluundaki vasflar. Kendisi dnda, din kardelerinin skntya dmesinden ok znt duyuyor. man edenlere kar Allah n Resul ok dkn, efkatli ve merhametli olduu rnei veriliyor. Ne dersiniz bizler Mslmanlar olarak, Allah n Resulnn bu rnekliin den istifade ediyor ve bir birimize ayn duygular tayor muyuz, yoksa Allah n dinde sakn blnmeyin emrine gzlerimizi yumarak blndk paralandk ve ayn kitaba, Resule iman ettiimiz halde, bir birimize dman olduk ve bir birimizi ldryor muyuz yoksa ne dersiniz? Ne yazk i bizler, Resuln rnek alnmasndaki gereklerin zerini rttmz iin, kendi uydurduklarmz Resule atfediyor ve rivayetlerin yaratt sanal-hayali bir rneklik yaratyoruz. Tabi byle olunca sonu ortada. Allah n Elisinin slam yaamasna, ok nemli bir ayeti hatrlatmak istiyorum. Bakn Peygamberimiz slam nasl yayor mu.


Araf 203: Onlara bir ayet getirmediin zaman, SEN BR TANE DERLESEYDN YA! DERLER. De ki: BEN ANCAK RABBM TARAFINDAN BANA VAHYOLUNANA UYARIM. Bu kitap, Rabbinizden gelen gz ac belgeler olup, inanm bir topluma rehber ve rahmettir. (Bayraktar Bayrakl)


Bakn Allah n Resul, nasl bir iman zerineymi. Kitap Ehli Peygamberimize dini konularda bir soru sorduunda, O konu hakknda bilgisi yoksa, Allah dan vahiy beklediini gryoruz. Bu durumda Kitap Ehli kendisine, SEN BR TANE DERLESEYDN YA! dediklerinde verdii rnek, bizler iin ok nemli bir ders olmal ve bizler bu rnekliin den dikkatle istifa de etmeliyiz. NK KTAP EHLNN NANCI, KEND LERNDEN EDNDKLER RUHBANLAR, DN KONULARDA STEDKLER GB HKMLER KOYABLYORLARDI VE PEYGAMBERMZDEN DE BUNU STYORLARDI. Bakn Ne diyor Peygamberimiz. BEN ANCAK RABBM TARAFINDAN BANA VAHYOLUNANA UYARIM. Peki, bizler Allah n Resulnn bu rnek davrann, hayatmza geiriyor muyuz? Elbette her konuda olduu gibi, bunu da grmek bile istemiyoruz ve diyoruz ki, NE YAN PEYGAMBERMZ POSTACI MIYDI. Syleyecek o kadar ok ey var ki, Allah cmlemizi slah etsin.


Allah n Elisi bizler iin gerekten ok nemli zelliklere sahipti ama bizler bu rneklii ne yazk ki Kuran dan deil, doruluundan emin olamayacamz rivayetlerden renmenin yolunu setik. yle olunca da yanllar, dorular ayramaz olduk. Ali mran 159. ayette Allah, bakn Resulnn hangi zelliklerinden bahsediyor.


Ali mran 159: O zaman Allahtan bir rahmet olarak, ONLARA YUMUAK DAVRANDIN! ayet sen, kaba ve kat yrekli olsaydn, hi phesiz, etrafndan ayrlp giderlerdi. yleyse onlar affet; balanmalar iin dua et; HAKKINDA ONLARA DANI. Kararn verdiin zaman da artk Allaha dayanp gven. NK ALLAH KENDSNE DAYANIP GVENENLER SEVER. (Bayraktar Bayrakl)


Demek ki Allah n Resul, iman etmeyenlere kar bile yumuak ve ho gryle davranyormu. Peki, bizler bu rnekliin den ders aldk m? Ne yazk ki hayr. man eden Mslmanlar kendi arasnda bile bu saygy ve yumuakl bir birine gstermiyorlar. Birbirine yumuak davranmay brakn, kaba, saba hakaretlerle bir birini ldrmekten bile ekinmiyorlar. SZCE BZLER BU DURUMDA, ALLAH IN RESULNN RNEKLN DEN, STFADE EDYOR OLABLR MYZ? ok daha ilginci kendisine inanmadklar halde, onlarn doru yola ulamalar iin Allah dua etmesini syledikten sonra bahsettii konu ok nemli. HAKKINDA ONLARA DA DANI. Devleti ynetirken birlikte yaadnz, sana iman etmeyen O kitap ehlinin de baz konularda, onlarnda dncelerini al ve ondan sonra karar ver diyor. Elbette Allah n Elisi de byle yapyor. PEK BZLER, PEYGAMBERMZN BU ZELLKLERNDEN DE STFADE EDYOR MUYUZ?


Allah n Elisi toplumda saygn ve gvenilir bir insand. zellikle onun ahitliine, dncelerine bavurulurdu. ok ilgin olan ise Peygamberimizin Kitap Ehline tabi olmayp MM oluudur. Allah sra suresi 7475. ayetlerinde, RESULNN SEBATKR, SABIRLI BR NSAN OLDUUNDAN BAHSEDER. Batldan ve hurafeden uzak gereklerin, dorunun araynda olduunu da bizlere Kuran da bildirir. Peki, sizler hi Allah n Resulnn, Kuran da bir ok ayette bahsedildii MM OLUUNUN, BZLER N RNEK OLUP OLMADIINDAN BAHSEDLDN GRDNZ, YA DA DUYDUNUZ MU? Duymanz mmkn deil, gerek ortaya kmasn diye mmi kelimesine, okuma yazma bilmeyen anlam verilerek, gerek ne yazk ki rtlmtr. Sizce Peygamberimizin mmi oluundan, hi mi ders, rnek almamz gerekmiyor? Neden Allah Kitap Ehlinin arasndan deil de, MMLERN ARASINDAN RESUL SEM OLABLR?


nk bundan bahsetmek, geleneksel slam inancnn anlayna, inancna ters der de ondan. Hlbuki MM nin anlam, Kitap ehline tabi olmayan anlamndadr Kuran da. Hatta ura suresi 52. ayetinde Allah, Elisinin mmi oluunun anlamn bizlere anlatmak iin ne demiti hatrlayalm. SEN DAHA NCE KTAP NEDR, MAN NEDR BLMEZDN. Diyerek seni doru yola biz ilettik diye bilgi verir. Peki, Allah byle bir insan neden Eli olarak gnderdi? Bunda alacamz bir ders, GZEL BR RNEKLK YOK MU SZCE?


Elbette ok nemli bir rnek var ama yaadmz, geleneksel slam anlaynn, mezheplerin retisinin hi iine gelmedii iin, gndeme bile getirilmiyor. Peygamberimiz belki hibir kitap Ehline tabi deildi ama dorunun ve gereklerin araynda bir insand. KTAP EHLNN, GEREK MAN ZERNDE OLMADIKLARINI FARK ETT N, BATIL VE RVAYETLERE TAB OLMAKTANSA, ONLARDAN UZAK GEREKLERN ARAYIINDA OLMANIN, DAHA DORU OLACAI BLNCYLE, SREKL YZN GKYZNE DNEREK, ALLAH A YALVARIYOR VE KENDSNN DORU BR YOL ZERNDE OLMASI N DUA ETTN DE YNE, KURAN DAN RENYORUZ.


DEMEK K ALLAH KATINDA, BATILA VE SANIYA TAB OLMAKTANSA, GEREKLERN VE DORUNUN ARAYIINDA OLMAK, ALLAH KATINDA DAHA DORU MAKBUL BR DAVRANI.


Deerli kardelerim. Allah n Resulnde, bizler iin ok gzel rnekler var. Ltfen onu rivayet ve san bilgilerden deil, ALLAH IN NURU KURAN DAN RENELM. Bizleri Allah ile aldatanlarn tuzana dmek istemiyorsak, emanetimizi teslim etmeden nce, elimizden geldiince, kitap ehlinin durumuna den gnmz slam inancn sorgulayalm ve batla hurafeye tabi olmaktansa, elimizin altnda Allah n korumasn da ki Kuran n ipine sarlalm. nann bizleri en doruya ulatracak, yalnz Kuran dr.


Sayglarmla
Haluk GMTABAK


https://kuranadavet1.wordpress.com/


https://twitter.com/KURANA_DAVET


http://www.hakyolkuran.com/


https://www.facebook.com/Kuranadavet1/


https://hakyolkuran1.blogspot.com/