Geen gn bir yaz okudum. Yaznn bal yleydi. MEZHEPSZLK NN DNSZLN KPRSDR? nce mezhep nedir onu doru anlamalyz ki, daha sonrada bu szleri doru deerlendirebilelim. Mezhep kelime anlam izlenen yol, gidi, rota anlamndadr. Gnmz slam toplumlarnn kulland anlamyla da sylemek gerekirse, BR DNN GR, YORUM VE ANLAYI AYRILIKLARI SEBEBYLE, ORTAYA IKAN KOLLARINDAN HER BR. ANLAYI, GR, RET. Bizler slam yaarken yanllarmzn farknda olamadmz iin, tarttmz ve anlaamadmz konularnda ok fazla olmas nedeniyle, slam dininde yle blndk ki, imdide bu yanl inanlarmz/mezheplerimizi neredeyse dinin asli unsuru yaparak, bunlarn herhangi birine uymazsan, dinsizlie doru gidersin deme yanlln yapyoruz. Unuttuumuz bir ey var, mezhepler ve onun oluturduu fkh beeridir ve din deildir. ALLAH IN DN YALNIZ KURAN DIR. Mezhepler kiilerin dnceleri ile oluan dini anlama ekilleridir. Bununda yanl olma riski, her zaman ok yksektir. Ltfen unutmayalm.


NE YAZIK K BZLER ALLAH IN MEZHEBN/BZLER YNELTT YOLU, ROTAMIZIN NE OLACAINI KURAN DAN RENEMEDK. KENDMZE BEER MEZHEPLER, YOLLAR, ROTALAR ZDK. BUNLARA TAB OLMAYANLARA DA, DNSZ DEMEKTEN EKNMYORUZ. ACABA ALLAH KEND ZD YOLUN DIINA IKANLARA NE DYOR, TE ONU NE ARATIRIYORUZ NEDE DNYORUZ. SANIRIM MZE DE GELMYOR.


ok ilgintir, hlbuki Allah sakn dinde blnenler gibi olmayn, yani dinde mezheplere, frkalara, cemaatlere blnmeyin emrini verdii halde, bu blnmlerin mutlaka birisinde olmamz gerektiini, hala syleyenler var. Bunun nedeni, Kuran slam yaayabilmek adna yetersiz, detaysz grdmzden kaynaklanyor. Allah Kuran da bizlerin nasl bir yol zerinde olacamz, izleyeceimiz yolumuzu yani rotamz en ince detaylarna kadar, hatta kolaylatrarak, nice rneklerle verdiini sylyor. Yani bir baka deyile, ALLAH BZLERE NERD KEND MEZHEBN, YAN ZLEMEMZ GEREKEN YOLU, DETAYLICA KURAN DA ANLATIYOR. Onun iindir ki sakn dinde blnp, Kuran n dnda kendinize izleyecek farkl yollar, rotalar yani mezhepler edinmeyin, benim yoluma uyun diye uyaryor. Ama bizlerin beynine yle bir UR yerletirmiler ki, Allah n ftratndan bizleri ayryor, baka yollara sapmamz salyor.


Kuran n tamamna iman eden bir Mslman, Kuran n hkm vermedii bir konuyu, herhangi bir mezhep inanndan alp kendisine yol edinmez, edinmemelidir. Eer bunu yapyorsa, zaten Kuran n snrlarn tanmyor demektir ki, Allah Kuran n snrlarn tanmayanlara Zalim, inkrc, kfir diyor. Allah n snrlarn aanlarn, kendilerine zulmetmi olacaklarn Kuran dan mutlaka renmelidirler. Hi kimse karsndaki bir insana kendisi bizzat ben dinsizim demeden, ona sen dinsiz sin kfirsin diyemez. Bunu syleyebilecek makam yalnz Allah tr ve bunun snrlarn izen, hkmn de veren Kuran dr. BU YETKY ALLAH, H KMSEYE VERMEMTR. LTFEN PEYGAMBERMZ DNN. KTAP EHLNN YOLDAN SAPMI BATIL NANCINA TAB OLMAKTANSA, H BR NANCA TAB OLMAMI AMA GEREKLERN ARAYIINDA OLMUTUR. ALLAH ZELLKLE BU DAVRANIINDAN DOLAYI, KENDSN EL OLARAK SEM VE DLLENDRMTR.


slam dininde modernleme, ya da yenilikilik hareketi reformist/modernist eklinde beeri oluumlarn, daha nceki mezheplerin yapt yanllardan hibir fark yoktur. Allah n dinde blnmeyin emrini dinlemeyenler, kendilerine Allah n mezhebi/bizlere izdii yol ve yntemi yeterli grmeyenler, kendi nefislerinde oluturduu fkh inancn dinletirenler, bunlara uymayanlar da dinsizlie gei olarak grenler, kendilerinin durumunu Kuran n uyarlar nda gzden geirmelidirler. BR MSLMANA DEN KEND MEZHEBN, YAN ZLEYECE YOLU VE YNTEM, KURALLARI KENDLER BELRLEMEK YERNE, ALLAH IN KOYDUU KURALLARA/MEZHEBE TAB OLMALARI GEREKR. DN ALLAH IN DNDR VE H BR ORTAI DA YOKTUR.


Dinde reform yapmak isteyenler, aslnda Allah n dininde deil, beeri fkh inancnn, mezheplerin koyduu beeri hkmlerde reform yapmak istiyorlar. NE YAZIK K HAK LE BATIL BR BRNE KARITI. Bu abann da dier oluumlardan hibir fark yok. SLAM DNNDE HKM KOYAN, YALNIZ ALLAHTIR. NK ALLAH BEN HKMME H KMSEY ORTAK ETMEM DYOR. Dini mezheplere, cemaatlere, tarikatlara blenler, Allah n hkmlerini yeterli grmeyenlerdir. Bu yanl eer modernist ya da yeniliki adn verdikleri kiiler fark etmemi ve mezheplerin Kuran n bahsetmedii hatta yasaklamad hkmleri, yine beeri dncelerle ekillendirmeye alyorlarsa, onlarda ayn yanl bir baka ekilde tekrar ediyorlar demektir. LTFEN UNUTMAYALIM, DN ALLAH IN DNDR. ONUN KOYDUU HKMLERE H KMSE LAVE EDEMEZ, KOYDUU KANUNLARI DA H KMSE YOK SAYAMAZ. Yani eriat Allah n eriatdr, gnmzde mezheplerin yaratt eriatsa beeridir, batldr. Allah n kolaylatrd dini, hi kimse zorlatramaz. Bunu yapanlar, slam n snrlar dna km demektir. Din adna yaplan yanllarn, ltfen nce farknda olalm. Daha sonra batl ile hak zaten ortaya kacaktr. BR BATILI DETRP, YERNE BAKA BR BATIL GETRMEK DNDE YENLK DEL, AYNI YANLIIN TEKRARIDIR.


Ltfen Kuran n apak u gereini unutamayalm. Peygamberimizin yetki ve sorumluluklar ok net Kuran da belirlenmitir. Allah n vermedii bir yetkiyi, bizler ya da fkh mezhepler vermeye kalkyorsa, bizlerin slam snrlar dna km olduumuzun, ltfen artk farknda olalm. Yaptmz en byk yanl, Kuran n bahsetmedii konularn, Allah n bizler iin serbest alanlar olduu gereini, kabul etmememizden kaynaklanyor. Sizce Allah Zuhruf 44. ayetinde, sizleri Kuran dan hesaba ekeceim, Kuran dan sorumlusunuz diye hkm verdikten sonra, Kuran n tek kelime bile bahsetmedii konularda da Peygamberimizin dine hkmler, kanunlar koyduuna nasl inanrz? YOKSA ALLAH IN BU HKMNE, NANIP GVENMYOR MUYUZ?


Bizler yle bir inan yarattk ki kendimize, Kuran anlamak adna aba harcayacamz yerde, rivayet edilen hadisleri dinin asli unsuru, yaamn ilk kayna yaptmzdan, nce hadisleri anlayabilmek adna aba harcyoruz. nk hadislerin, Kuran akladna inanyoruz da ondan. Bu yanlmza dikkat ekici bir rnek vermek istiyorum. Bir arkadamz yle bir paylamda bulunmu, kendisinin doru bir yol zerinde olduunu anlatabilmek adna.


BZ HADSLERN DORU ANLAILMASI N, ELMZDEN GELEN YAPARKEN, ONLAR HADSLER NKR ETMEK N ELLERNDEN GELEN YAPIYOR.


Aslnda bizlerin nce, Kuran doru anlayabilmek adna elimizden geleni yapmas gerekirken, nce hadisleri doru anlalmas adna elimizden geleni yapmamz, bizleri yanl yollara ynelmemizi, HATTA KURAN I OK AMA OK YANLI ANLAMAMIZA NEDEN OLUYOR. nk Kuran bizler, slam yaayabilmek adna tek bana anlalmayan, detay verilmemi bir kaynak olarak gryoruz. Onun iindir ki nce Kuran anlamaya almak yerine, emin olamayacamz rivayetleri anlayabilmek adna aba harcyoruz. Tabi yllarmz ve mrmz bouna harcyoruz.


Allah n Elisinin yalnz Kuran tebli edip, mmetine yalnz Kuran ile hkmettiini Kuran dan renemeyenler, elbette rivayetlerden ok farkl eyler renecekler ve bylece Peygamberimize atlan inanlmaz iftiralarn da farknda olamayacaklardr. NK BZLER SLAM I VE KURAN I DORU ANLAYABLMEK ADINA, YANLI YERDEN BALADIK TA ONDAN.


BZLERE DEN H BR ETK ALTINDA KALMADAN, YALNIZ ALLAH A GVENP NCE ONA DAYANARAK KURAN I RENMEL VE ALLAH IN BZLERE MESAJINI DORUDAN ALMALIYIZ. ONDAN SONRADA BZLERE LETLEN HER HADS/SZ, KURAN DAN ALDIINIZ BLG VE ONUN IIINDA DEERLENDREREK, ERY DORUDAN AYIRAN FURKAN IN YARDIMIYLA, GEREKLERN PENE DMELYZ. AKLI BAINDA H BR MSLMAN, DORU SZ NKR ETMEZ. NK GEREK MSLMAN, SZN EN GZELN DNLER VE ONUN PENE DER. EN DORU SZDE ALLAH IN SZDR. HESAP GN, PMAN OLMAK STEMEYEN, MANINI BU TTZLKLE YAAR.


Sayglarmla
Haluk GMTABAK


https://kuranadavet1.wordpress.com/


https://twitter.com/KURANA_DAVET


http://www.hakyolkuran.com/


https://www.facebook.com/Kuranadavet1/


https://hakyolkuran1.blogspot.com/